Verkooptraining programma overzicht
Driedaagse verkooptraining of zes verkooptrainingen op de middag van 13:00 tot 17:00 uur.
In de verkooptraining gaat u actief aan de slag met de volgende onderwerpen:
Programma dag 1 en dag 2
- Hoe ziet uw klantenportfolio eruit
- Wat zijn uw commerciële kernkwaliteiten en hoe zet u deze maximaal in
- Hoe herkent u het gedrag van uw klant en hoe komt u zelf over
- Wie zijn uw belangrijkste relaties van morgen, de zelfde als vandaag?
- Wanneer is een klant / prospect belangrijk, wat zijn de criteria
- Hoe komt u aan tafel bij een klant of prospect
- Uw eerste indruk, vaak bepalend voor het verloop van het gesprek
- Op welke wijze zet u uw organisatie, producten en dienstverlening onderscheidend neer
- Hoe achterhaalt u de echte klantbehoefte
- Hoe herkent en speelt u in op koopsignalen
- Hoe helpt u de klant om in te stemmen met uw voorstel.
Programma dag 3
- Communiceren met uw klant of prospect, per mail en telefoon
- Omgaan met vragen en bezwaren
- Uw voorwaarden, prijs en condities klant- en resultaatgericht communiceren
- Offreren, hoe schrijft u een offerte die scoort en voorkomt u teleurstelling door afwijzing
- Demonstreren van uw product en of dienstverlening
- Afsluiten van het verkoopgesprek, afsluitechnieken anno nu
- Nazorg, hoe houdt u contact en bouwt u relaties verder uit. Van C naar B en van B naar A klanten
- Plannen en organiseren, waar besteedt u uw tijd en aandacht aan
- Presenteren voor kleine en grote gezelschappen
- Doelstellingen formuleren in overleg met de klant en evalueren / bijsturen
- Balans brengen tussen werk en prive waardoor beide tot hun recht komen. TCM (Time & Customer Management)